קומפיוטל – Computal

בס"ד

שמי אייל, אני עוסק במחשבים מ-1998, בהקמת החברה הראשונה,תארים של טכנאי PC וניהול רשתות, MCSE , כיום משלים תואר I – מנהל עסקים ומערכות מידע.

החברה עוסקת בשירותים לחברות בינוניות וקטנות פרטיים ועיסקיים.

המוטו של החברה: "לתת מענה לפי הבנת צרכי הלקוח, ולא לפי מה שנמצא במלאי", הרבה לקוחות כאשר מתקשרים אלי ואומרים: "הציעו לי,כך וכך האם זה טוב ? "

התשובה לכך מאוד ברורה: "הפתגם אומר: "הבנת השאלה זוהי חצי תשובה", כדי להציע ללקוח צריך להתייחס ל-2 קריטריונים:

1) הבנה מעמיקה של צרכי הלקוח.

2) התאמה של צרכי הלקוח למחיר שאותו הוא יכול לשלם.

אחרי שנתחקר את הלקוח על הדרישות הפונקציונאליות שאותם הוא רוצה להפיק מהמחשב, מערכת, רשת מחשבים. חייבים להבין לעומק.

דוגמא מוחשית : לפני כמה שנים פנה אלי מנכ"ל חברה ואמר לי: "אייל, תביא לי מחשב זול למזכירה", אמרתי לו: "למי מיועד המחשב?", ענה לי המנכ"ל:" זה למתכנט שלי אולם אני לא רוצה להשקיע."

עניתי לו:"תדע, המחשב שאנחנו מדברים עליו לא!!! מתאים אולם אני עושה מה שאתה מבקש, הוא לא יתן מענה מבחינת ביצועים לדרישות של המתכנט.

המחשב סופק.

אחרי כמה ימים, אני מקבל טלפון, המנכ"ל מתקשר :"אייל, האם ניתן לשדרג קצת את המחשב שלקחתי, כדי שיהיה יותר חזק?" , עניתי: "בוודאי, התקנתי במחשב כרטיס מסך,"

אתם חושבים שזה עזר? לא !!!!

המחשב לא התאים לו, והמתכנט פשוט שיגע את הבוס, שהמחשב כל הזמן לא נתקע.

בסיומו של דבר כדי לא להעריך, המחשב הוחלף, והמנכ"ל החליט לאמץ את החלטתי ולהביא את המחשב הטוב, כדי שהמתכנט יוכל לעבוד, והבוס (המנכ"ל ) יקבל את התמורה לכסף שהוא משלם, והכל בא על מקומו בשלום.

לסיומו של עניין, חשוב לתחקר את הלקוח, ולהבין מה ואיך אמור להיות ומי עובד עם המחשב ולמה ??? ועוד כמה שאלות …. את זה יהיה בהמשך…

                                                                                                                                                 אייל

לשאלות ניתן לפנות :eyal@computal.co.il ; computal@gmail.com

כרגע בשלבי כתיבת חוברת : המחשב שאותו אני צריך . לקבלת הקובץ לשלוח מייל לכתובת : eyal@computal.co.il

כתיבת תגובה

סגירת תפריט